Tvorba internetových stránek Kontaktujte nás
Vytisknout stránku
Telefon: +420 511 115 119
Revista online s.r.o.
Veveří 102
61600 Brno

Postup při tovrbě webových stránek

Úvodní schůzka a rozvaha nad cílem nového webu

Jako první je třeba si ujasnit čím přesně se vaše firma zabývá, jaké nabízí produkty a služby a které z nich jsou stěžejní pro další rozvoj. Pokud má být web a návazná propagace na internetu efektivní, je třeba si definovat obchodní cíle a cílovou skupinu.

Probereme slabé a silné stránky současného webu i webů konkurence, definujeme si weby, které jsou pro vás nějak zajímavé (vzhledem, funkčností, obsahem).

Projdeme weby konkurence a zhodnotíme jejich silné stránky a určíme si, jak se proti nim vymezit.

Maketa připravovaného webu (drátěný model)

Ukázka makety webu

Na maketě webu si ujasníme, kde a přibližně v jaké formě či rozsahu se mají zobrazovat informace o produktech a službách. Maketou webu lze procházet podobně jako skutečným webem, díky tomu můžeme snadno odhalit jestli nějaká informace nechybí či nepřebývá, jestli jsou nejdůležitější informace vidět ihned po načtení stránky, jestli bude poptávkový formulář napravo nebo nalevo a pod.

Maketa slouží jako:

Tvorba grafiky webu

Ukázka tvorby webdesignu

Grafika webu vychází vždy z makety, grafik díky ní ví, jaké je rozložení informací na stránce, jak dlouhé texty a nadpisy musí do stránky dostat, případně kolik stránek bude umístěno v navigaci a může se plně věnovat kreativní tvorbě.

Zásadní změny v obsahu nebo funkcionalitě v této fázi vývoje webu může znamenat jeho prodloužení, prodražení a v extrémních případech může tlumit kreativní nadšení grafika (málo který grafik se udrží v plné koncentraci např. při opakovaném přesunu kontaktního formuláře  -proto je nanejvýš důležité věnovat pozornost maketě webu).

Postup tvorby grafiky webu:

Kódování a programování webu

Ukázka kódování

Po dokončení grafiky webu je nutné obrázkový návrh překódovat do jazyka prohlížečů: (X)HTML + CSS. Po nakódování HTML šablon přichází na řadu samotné programování neboli oživení webových stránek (provázání s administračním rozhraním).

Provádění změn v této fázi vývoje webu je finančně i časově nejnáročnější:

Plnění webu obsahem a spuštění

Přestože váš nový web bude vybavený intuitivním administračním rozhraním pro správu obsahu stránek, rádi vám zajistíme úvodní naplnění webu obsahem. Vzhledem k množství času, které trávíme v administraci námi spravovaných webů jsme v tomto kovaní a vložení textů nám zabere zlomek času.

K plnění webu dochází na testovací doméně, do ostrého provozu (na vaši doménu) je web překlopen teprve, když obsahuje všechny nezbytné informace a dostaneme od vás souhlas ke spuštění.

Aktualizace webu

Asi to nejhorší co se může webu stát je, když obsahuje zastaralé informace. Půl roku staré novinky, neaktuální ceník, kontakty na zaměstnance, kteří už pro vás nepracují. Protože je nám jasné, že máte mnoho starostí s vlastním podnikáním a na aktualizaci webu už vám mnoho času nezbývá, nabízíme jako doplňkovou službu správu obsahu webu a to nejčastěji formou měsíčního paušálu.

Pravidelná měsíční platba má dvě výhody:

Propagace webu

Propagace webu úzce souvisí z obchodním cílem definovaným v prvním kroku přípravy nového webu. Můžeme ji realizovat formou optimalizace pro vyhledávače, PPC reklamy, bannerové reklamy a ve výjimečných případech i prostřednictvím direct mailů nebo sociálních sítí.

V druhém kroku můžeme do propagace webu zahrnout neinternetová média: letáky, tiskovou inzerci, nebo například nové hlavičkové papíry.

 


 

Tím jsme vyčerpali všechny hlavní body vývoje webu. Tak jako se liší jednotlivé weby, může se lehce odlišovat i postup jejich tvorby, jedno je ale neměnné: poctivá příprava, připomínkování a schvalování v úvodu projektu ušetří spousty času a nepříjemností při spouštění webu.

Zavřít

Červeně vyznačená pole je nutné vyplnit.